Nobody is worth your tears, and the one who is won't make you cry

2012-04-30, 20:30:42 / Kategori: Spanien
Vädret har inte varit nice i helgen så det blev direkt chill med popcorn & film. Hann kolla på några styckna men bara en som fastna lite grann.. I spit on your grave heter den och handlar om en tjej som blir våldtagen av ett gäng killar men efter händelsen är hennes ända mål i livet att hämnas tillbaka på dom på sånt sjukt sätt som möjligt. Det är en riktigt hemsk film men hennes hämnd som hon gör, gör hela filmen så den rekommenderar jaag. Hoppas på bättre väder i veckan för idag hann solen ba kika fram i en timma, I need moore!!

He who angers you conquers you

2012-04-30, 00:52:35 / Kategori: Spanien

Da Onee

2012-04-29, 22:41:26 / Kategori: Spanien

You know my name, not my story. You’ve heard what I’ve done, not what I’ve been through

2012-04-28, 13:12:30 / Kategori: Spanien
Pallar ej skriva nått så lägger bild ist, puss!!

Better Than Life

2012-04-26, 23:40:51 / Kategori: Spanien

Ahh.. jobbigt när de blir såhär hopp i updaten men kortfattat så har jag varit i fuengirola hela veckan efter jobbet för vädret har varit strålande så stranden och alla små restauranger har varit höjdpunkterna. Vi har fått oss en ny bästa vän, Svitchen - den sötaste tjockaste labrador nånsin som hänger med oss i fuengirola. Jag kommer fortsätta njuta av vädret och livet så lag lägger en bildbomb åt er if min update försämras ;)

Magen ♥

Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.

2012-04-24, 23:34:21 / Kategori: Spanien

Inte ett moln så långt ögat kunde se idag så det blev stranden som vanligt direkt efter jobbet med V, denna gång i tråkiga marbella.. haha jag diggar inte alls marbella lika mycket längre efter att ha varit i Fuengirola så hädanefter ska jag försöka ta mig dit istället varje gång det blir beach time. Vi båda vart fett sugna på mojitos efter någon timmas stekning så vi klippte till på en varsin och jag slurpade upp min direkt...och V's haha inget smuttande här inte!

If you break your neck, if you have nothing to eat, if your house is on fire, then you got a problem. Everything else is just Life.

2012-04-23, 19:32:36 / Kategori: Spanien

Lite hack i updaten så jag ba berättar att min helg som jag spenderade på landet med V var perfekt. Tog en buss som helt otroligt nog hade ac ombord så resan blev genast den bästa hitills haha.  V mötte upp mig på stationen och vi tog oss till första bästa bar som sände Barca - Real Madrid men såklart var vi inte dom ända som hade tänkt samma sak så inga lediga platser för att kunna se matchen så vi gled några meter åt sidan för att sätta oss & smaka på dom frysta ölglasen som endast kostade 4 euro tillsammans..och yees det smakade himmelskt. Matchen kan jag tyvärr inte disskutera eller argumentera om eftersom jag inte kunde se den men Barca förblir Barca så jag lämnar det så ;). Hela helgen var det Kanoon väder och speciellt på söndagen så vi tog oss ner till Fuengirola för att  lägga oss på stranden och där blev vi liggandes till solen gick ner. På vägen till bussen blev det några munchie stopp då varannat stånd säljer föör goda godsaker för att ba gå förbi och våfflan med vitchockladen som vi provade blev en perfekt avslutning på helgen.  Thumbs Up!

Its funny how you can do nice things for people all the time and they never notice. But once you make one mistake, its never forgotten.

2012-04-20, 22:25:07 / Kategori: Spanien

Fredag som alla vet och jag tog en tur till cañada för att inhandla lite nya underkläder + bikini. Allt hittade jag för riktigt lite pengar och jag köpte vääärldens finaste bikini som jag var fett stolt över tills jag senare upptäckte att jag hade tappat bort påsen med bikinin i... Som en galen höna sprang jag in i varenda affär och leta efter påsen men efter en timma gav jag upp letandet och gick ist för att köpa en till, meen då fanns självklart inte min storlek på bikiniunderdelen kvar så jag köpte endast toppen som man lätt kan matcha med några andra vita bikiniunderdelar. Tjejerna vill ut ikväll och det kanske blir såå att det blir en liten utång. Ska upp tidigt imorn för att åka hem till V så vill gärna inte vara bakis och äcklig då haha. Värsta som finns att gå nånstans förutom till grillen när man är bakis. Om man vet när man vaknar att man måste åka nånstans mår man sämre än sämst. Törstheten är ju det första och största problemet man stöter på när man vaknar och man försöker helt desperat hälla i sig vatten som alltid smakar exakt som drinkarna kvällen innan, buhääk! Enda som hjälper är cola eller iste, och det blir ju lätt att man häller i sig några liter innan man känner att kroppen börjat återhämtad sig. Äre nånting som är riktigt skönt att slippa så är det just att vakna bakis, så nu är jag typ rädd för att vakna upp i det skicket att jag typ inte vågar mig ut haha. Väntar bara till sommaren då det blir nonstop hinkande tills levern tar en weekend så att man alltid går runt lite lullig, perfekt haha. så vi får se om vildkatten går lös ikv. folket vaknar ändå inte till liv här fören 00-01 så jag har en stund att bestämma mig.. Hörs om en stund igen då, Ciao

This kind of certainty comes, but once in a lifetime.

2012-04-18, 01:40:25 / Kategori: Spanien

I got to admit att fuengerola är såå mycket bättre än marbella är, det är mycket mer liv och rörelse i fuengerola. Marbella people är lite fina i kanten och inte så relaxed som folket i fuengerola. Fick flashbacks från last time jag var i spanien 2004, den hela låånga vägen genom hela stan är bäst. Bussturen var inte direkt den bekvämaste resan om vi säger så.. En direkt buss från marbella busstation tar 1,25 timmar..why? Det ska ju vara en direktbuss och med bil tar det max 40 min. Så aja in i bussvärmen som självklart inte hade ac och det var 27 grader varmt ute så skulle tippa på att det var 37 grader i bussen och sitta svettig på en buss utan ac är på gränsen till psykos. Efter 40 minuters resa pallade jag helt enkelt inte längre, bussen stannade på varenda busshållplats som var 20 meter ifrån varandra..även på motorvägen så jag kastade mig av bastubussen och haffade närmsta taxi som kunde ta mig resten av vägen till stranden i fuengerola. 10 min senare möter jag upp V och hans kusin på stranden och min siesta fick äntligen börja. Kan säga att ja checkar lägenheter i fuengerola nu och det är iiinte dyrt nånstans att hyra en lägenhet, en fin stor 3a får man för 500 euro? - 5 min gåavstånd till stranden.. Jag tror den kallar på mig.

GALEN!!

I am only one, but still I am one. I cannot do everything, but still I can do something. And because I cannot do everything I will not refuse to do the something that I can do

2012-04-17, 01:03:15 / Kategori: Spanien

Ahh..äntligen känns det som jag har uppnått den brännan jag vill ha för att slippa paniken att sola varje dag för att inte loosa de bruna. Har smörjt in mig med Nivea's bodylotion som är en riktig hit för att återfukta huden från en heldag på stranden i sanden, så jag smörjer in mig tre gånger per dag så att jag är helt säker på att jag inte vaknar upp en morgon som flagen orm. Har fått rivsår från fotbolls "matchen" på stranden igår då självklart V är klumpig och tacklar istället för att sikta på bollen så jag flyger ner i blötsanden och skrapar upp smalbenet..ahhhh! haha alltid ska de va nått ;). Pluto har blivit matförgiftad så han måste springa ut var 30 minut, fett jobbigt men de synd om stackarn..snacka om skitnödig. haha så det blev terrassi hela eftermiddagen. Imorn blire en busstur till fuengerola för att prova på deras strand!

I am somebody. I am me. I like being me. And I need nobody to make me somebody.

2012-04-16, 09:40:08 / Kategori: Spanien

Solen är äntligen här för att stanna så nu är sommaren 2012 igång. Igår på min lediga dag mötte jag upp V och hans kusin på stranden för chillmode med hink,jordgubbar och massa skoj. Det här livet som jag lever nu kan jag leva i resten av mitt liv, ba vakna varje morgon med strålande sol och värme, avklarar sina arbetstimmar på förmiddagen, och taggar ner till stranden vid lunch...vem kan nånsin säga att man har ett tråkigt liv? Och tröttnar man på att steka på stranden finns det ju tusen andra saker man kan göra med tanke på att det nästan alltid är varmt här. Jag älskar spanien och hittat framtidsplaner här som jag bara döör av längtan efter att få börja på.

Haha- Lööparn!

Girls look at me up & down…Never have anything to say. It’s funny how they say things…When I walk away.

2012-04-14, 21:19:36 / Kategori: Spanien

Såg fram emot lördagsshoppningen som fan idag, har hittat maassa galna efterrättsrecept som jag bara måste testa på. Citronpaj och cheesecake ligger först på listan, sen ska jag göra en slags rulltårta fast med marängsmet ist för sockerkaksdeg, aj aj aj - beach 2012 får vänta lite extra.. Så nu är skafferiet fullproppat med godsaker så nu e de bara att kööra, hittade jätte häftiga popcorn som hade typ jordgubbsås inuti sig, smakade som jordgubbs kalaspuffar typ..AS gott!! Till lunch stannade vi till på steakhouse över en saftig hamburgare som hade den galnaste cheddar osten innuti...AhOomm!!

The soul always knows what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind.

2012-04-13, 22:47:21 / Kategori: Spanien

Lugn arbetsdag som jag spenderade hela förmiddagen med att stryka lakan ute på terassen, som jag har sparat tills idag att stryka så att jag kunde ta chansen att sola samtidigt :). På eftermiddagen mötte jag upp V och hans kusin som kommit hit över en vecka & vi tog det chill på stranden med hink,mat och snacks - bästa.

Hahaha

Everybody wants happiness nobody wants pain but you can't have a rainbow without a little rain

2012-04-12, 11:00:42 / Kategori: Spanien

Stranden igår med V, börjar riktigt bli en dagligrutin nu :). Turister har börjat anlända hit på sin semester och shit vad mycket svenskar det är här.. Var och varannan person som man går förbi snackar svenska, lite bad feelings haha. Annars har det varit fett skönt att kunna snacka svenska när ingen annan fattar, fett kul att kunna snacka skit om nån framför en och den fattar ingenting , haha lika kul varje gång. Va mer har hänt.... ajuste HAHA pluto har varit och blivit rakad inför sommaren, han överlever inte den med hans björnpäls men NEEJ va ful han blev HAHA. Han ser ut som en naken gammal gubbe typ. De tar 6 mån för hela pälsen att växa ut och aldrig att jag visar mig ute med honom bland folk nu haha så det blir parken för honom sex månader fram!

TUNG!

Lick your Gun while I take u down - One by One

2012-04-11, 23:19:21 / Kategori: Spanien

- Love me or hate me. I promise it won't make or break me

One love, One heart, One destiny.

2012-04-10, 00:40:46 / Kategori: Spanien

I dont want to be your whole life...Just your favorite part

2012-04-09, 09:26:33 / Kategori: Spanien

Min lediga dag vart perfekt. Ända dagen denna vecka som det var strålande sol över hela spanien, så det blev utan tvekan- stranden hela dagen. Gick upp nio för att kunna vara availble on the beach senast tio. Heela veckan har jag väntat på att solen ska titta fram, och det gjorde den på min lediga dag...Känner mig hedrad. Ringde och väckte V så att han också kunde joina mig tidigt och vi båda var på stranden i god tid. Efter bara nån timma vart det smockfullt på stranden så det var tuuur att jag var så grym att ta platser innan folket ens gått ut. Enl väderprognosen har vi nu börjat den spanska sommaren, bästa!! Vi har så mycket planerade äventyr i sommar som kommer göra att det blir den bästa sommaren nånsin. Dagen blev kväll och jag klippte även till på en ny väska & två solglajjer.

HAHA! "de e inga flipflopps!!!"

Haha- skit hungrig & arg

Beach 2012

2012-04-07, 16:40:51 / Kategori: Spanien

Nu såhär till våren är det ju dags att trimma kroppen till beach 2012. Har aldrig tränat mig inför beachen men tajta upp alla delar går snabbt att göra genom att bara ta bort frukosten och börja ta långa raska promenader, har alltid funkat för mig. Gått ner 2 kilo och några centimeter runt midjan men götten är en riktig kamp att få ner, om jag äter alldeles för mycket skräpmat så är det alltid götten som bara växer haha.. Äsch, lite gumpiskump har ingen klagat över förr, så nu kör vi 2012!

In the end everyone will hurt you... it's up to you to decide who is worth the pain.

2012-04-07, 15:39:41 / Kategori: Spanien

Påskhelg
och det är första gången jag har lite hemlängtan..eller jag önskar jag kunde vara med min familj nu över storhelgen. Högtider blir liksom inte likadana och mysiga som om man inte spenderar dom med familjen. Var helt sen med att fatta att det var påsk för här i Spanien skyltar dom inte alls lika mycket om det som i Sverige,..lite skumt. Eftersom vi inte hade våra familjer nära, bestämde jag och V oss för att fira den tillsammans över en middag + lite spårning. Så igår möttes vi i marbella för att ta en barrunda och vi hittade för första gången marbellas barstreet, daaaamn vilken gata! Jag överdriver iinte när jag säger att det lätt kunde varit 200 barer på en och samma gata, nu vet vi iaf vart vi ska hänga i sommar! Ölen övergick till rom & cola och där efter är det lite suddigt. Vi tog iaf en taxi hem till mig kommer jag ihåg och vi satte direkt igång att fyllekäka haha och sen är det lite suddigt igen men jag vaknade upp 8 imorse iaf, inte så himla hangover så nu blire lördagsshopping!

Obstacles are put in our way just to see if what we want is really worth fighting for

2012-04-04, 23:46:16 / Kategori: Spanien

Dagen flög förbi och chefen hade ha en liten middagsbjudning och jag fick komma på vad som ska bjudas så jag valde nått ovanligt men en otroligt bra rätt att servera, ostfondue. Värmer upp osten och doppar med bröd, parmaskinka, gurka, lök och lax.. underbart! Nu blire HBO och sen kudden, puss!

Old enough to know better, young enough to try it again

2012-04-04, 16:27:08 / Kategori: Spanien

Som alltid hade jag rätt om att Barca skulle krossa Milan igår och det gjorde dom med 3-1. Haha sura miner från V som inte sa ett ljud efter första straffen för barca, tills Milan lyckades efter många minuter floppa in ett mål o då blev han kaxig. Det vart inte lång luftstund för honom för strax därpå gör Messi ytterligare ett mål. Haha och sedan ännu ett till mål. Hela han såg ut att bryta ihop vilken sekund som helst och jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt å de gjorde honom inte gladare..haha. Det är ingen idé att disskutera om lag som är bättre än barca, för det finns inga. Ge upp, dom är bäst..

Idag blev det chill eftersom molnen har tagit över så det känns inge kul att gå ut, onödigt när man redan har allt man behöver. - Färga håret ska jag göra, ingen drastisk ändring..bara svarta upp det lite.

At one point in your life you either have the thing you want or the reasons why you don't

2012-04-03, 14:53:49 / Kategori: Spanien

Hela veckan ska det bli dåligt väder så jag ställer in mig på chill. Det är fortf varmt ute men det är liksom solen som gör hela grejjen..tråkigt med tråkigt väder! Fick iaf till mig en bra deal på en LV plånbok igår för 17 euro, gav allt på 15 men snubben höll på att börja gråta haha så jag gav mig vid 17. Ikväll är det Barca-Milan V, gör dig redo för storstryk!

The best things in life are unseen, thats why we close our eyes when we kiss, cry, and dream

2012-04-02, 23:08:09 / Kategori: Spanien

Efter gårdagens monster måltid var det inget snack om att jag skulle kunna vara bakis idag och när jag vaknade var jag fortfarande mätt. Haha helt sjukt hur fet jag var när jag gick och la mig igår, min mage såg ut att vara i tionde månaden och jag kunde inte ligga på rygg för då började jag svettas haha så det sluta med att jag somnade i fosterställning. Till lunch idag gjorde jag hemmagjorda köttbullar med stekt potatis, ok. Inte riktigt min favorit rätt men gick fort att göra, vilket behövdes för jag har fått hit h&m's sommar katalog så det blev en tur till cañada för lite inhandling! Älskar att handla sommarkläder, man hittar så mycket och blandat som man kan matcha annat med etc.. Problemet är med mig att börjar jag handla i ett köpcentrum, finns det inget stop fören jag får mentalt kriga mig ur köpcentrumet haha. Det blev iaf massa things som jag kommer ha väl använding för, så det får bli min ursäkt till mina överdrivet många klädkassar..

There comes a point in your life when you realize who really matters, who never did, and who always will.

2012-04-02, 10:43:57 / Kategori: Spanien

Stranden hela dagen/kvällen igår med V, brorsan hade köpt med sig stora flaskor san miguel som vi smuttade på ett tag tills vi tog kvällen till en ny nivå och började med vodkan. Typiskt så försvann solen precis när vi kom till stranden så det blev ingen stekning, men det har aldrig hindrat oss förut så vi tog bara på oss tröjorna och fortsatte. Till kvällen blev som vanligt V vrålhungrig haha men även jag också så jag tog honom till restaurangen som har dom bästaste pastarätterna nånsin, det var där jag åt den fantastiska pesto pastan och spik att jag skulle ta den igen så två pesto pasta + två storstark beställde vi in och V älskade pastan lika mycket som jag, vilket jag var säker på att han skulle göra. Till efterrätt tog vi cheesecake som allvarligt talat gav mig den största munorgasmen nånsin. Efter en perfekt måltid behövdes mina byxor utan snack knäppas upp och jag kunde inte röra mig en meter pga mättheten men efter att ha tagit en efter maten ciggen säger V att han skulle kunna äta två portioner till, HAHA i det ögonblicket höll jag på att spyy. Det vi käka var liksom en stor måltid för en vuxen + cheesecake och han ville ändå ha mer hahaha ja dog. På vägen hem följde V med mig en bit för att vänta på sin skjuts så han satte sig vid en bänk lite nedanför mitt hus och vänta. Efter att jag hade varit hemma en stund tog jag ut pluto på en promenad och när vi gick förbi bänken som han väntade på såg jag att han satt kvar där haha så jag ropade på honom, men fick inget svar så jag gick fram till honom och när jag såg han framifrån satt han och sov HAHA så jag väcker honom och det första han sa va; "..vart är jag?" hahaha o eftersom han hade somnat hade han nästan missat sin skjuts så det var turens mamma att jag råkade gå förbi där, annars hade han spenderat natten på bänken haha.
- Sry V men jag måste få dela med mig av dina galenheter, haha.

You can't live your life for other people. You've got to do what's right for you, even if it hurts some people you love.

2012-04-01, 12:25:07 / Kategori: Spanien

Det har inte varit en sekund soligt i helgen utan ist var det kvavt och mulet med regn som dök upp och försvann lika fort. Typiskt men eftersom V hade kollat på den sämsta väderprognosen som hade utlovat strålande sol hela helgen hade vi ju planerat stranden så vi bestämde att vi skulle vara dom enda personerna på stranden den dagen, det var fortf varmt i luften så why not? Först var det ju lördags shoppningen som stod på tur och hädanefter handlar jag på mercadona ist för supersol. Mercadona har allt som supersol har för halva priset och allt hamnade på 123 euro, kom igen jag hamnade alltid på 199 typ på supersol för samma varor som på mercadona.. Det blev en liten sen efermiddags shoppning så V fick vänta lite länge på mig och när jag väl kom på strandvägen såg man honom ligga helt själv på stranden och han hade typ byggt bo av palm parasollerna som fanns där, haha. Okej jag var typ tre timmar sen men det var verkligen inte mitt fel, chauffören och chefen hade varit ute och festat hela natten så ingen av om vaknade upp fören typ 2, och jag hade sagt till V att mötas 3 haha så det vart iinga glada miner när jag väl kom, meen det förläts när jag kom med lite utblandning till jätte vodkan han hade med sig. Vi köörde på tills 12 på kvällen då V började gnälla var femte minut om hur hungrig han var haha och vi bestämde oss för att åka hem. Hela vägen tillbaka från stranden till vägen sprang han typ 100 meter framför mig för att han var så hungrig och när jag ropade på honom att vänta, vände han sig om helt grinig och bah "åhh det kommer ta MINST en timma för mig innan jag kan få nått att äta!" Hahaha

Får inte glömma att det är min lediga dag idag och solen tittar fram så det blir en prom ner till stranden, vi har hittat den bästa stranden med restaurang,bar och solstolar. Jag solar lite åt er där hemma också, hörde att ni haft snöstorm? baad!

Haha väskan tog ju priset

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!